Ei enää kauan lähtöön


¡Hola todos! Soy Venla

Tästä tää nyt lähtis. Vaihtovuosi alkaa vasta muutaman päivän päästä, mutta blogin kirjoittaminen alkaa tästä! Tosiaan 17.8. alkaa mun vaihtovuoteni Chilessä kun kone lähtee kohti Pariisia ja sieltä kohti Santiago de Chilea. Mulla on Pariisissa viiden tunnin vaihto (helpotuksen huokaus koska kokemattomana lennon vaihtajana liian nopee vaihto aiheuttais turhaa stressiä). Tällä hetkellä vaikuttaa siltä että Pariisista Chileen mun kanssa lentäis saksalainen vaihtari, toivotaan parasta. Perillä meillä on jonkinlainen orientation leiri 18-19.8. jonka jälkeen tapaan vihdoin mun host-perheen!!!

Mun vaihto vuoteni mä elän Llay-Llay nimisessä kaupungissa josta on suurinpiirtein tunnin matka pääkaupunkiin.
Llay-Llay on noin 23000 asukkaan kaupunki, joka vaikuttaa ihanalta paikalta viettää vuosi nuoruudestani. Asun host-isovanhempieni luona ja host-äitini ja host-siskoni asuvat about 5min kävely matkan päässä. Ja kotonani on koira!!! Tämä tulee todellakin pienentää minun eroahdistustani omasta koirastani. On minulla toinenkin host-sisko, mutta hän lähtee samaksi vuodeksi vaihtoon Saksaan. Me ehditään kuitenkin tavata ja hän osaa englantia (jota muut host-perheestäni eivät puhu) tämä tulee helpottamaan alkukankeutta.
En missään nimessä kiellä etteikö minua jännittäisi, tuntuu todella hurjalta lähteä toiselle puolelle maapalloa lähes tuntemattomien ihmisten kotiin joiden kieltä en osaa juuri ollenkaan. Tottakai olen myös super innoissani, vuosi tulee sisältämään niiiiin paljon kaikkea hienoa. Toivotaan, että suuremmilta vastoinkäymisiltä vältytään.

Syvimmät pahoitteluni kaikista kirjoitus- ja kielioppivirheistä, saatte nauttia niitä runsaasti tulevaisuudessakin.
Näkemisiin, lukemisiin ja kuulemisiin

Venla

Kommentit

Lähetä kommentti

Suositut tekstit